Kundefokus

Kundefokus er at vide, hvem du gør hvad for, hvordan og hvornår du kommunikerer det til dem og agerer efter det internt

Kundefokus

“Alle kan have glæde af vores produkt, så segmentering giver ikke mening for os – vi ønsker at sælge til alle”

Øg salg og indtjening

Jeg hjælper dig og din virksomhed, når I skal igang med at øge jeres kundefokus. Jeg fjerner din skepsis og frygt for at miste salg og erstatter det med målbare resultater i dit salg og din indtjening. Min rådgivning giver dig:

  • konkrete segmenter at arbejde ud fra
  • metoder til at identificere de forskellige kundebehov
  • værktøjer til at definere den rette kommunikation, så du tiltrækker og ikke mindst fastholder kunderne

Eksempler på opgaver med Kundefokus

Definition af målgruppe

Vi finder ud af, hvem dine kunder er og hvad du gør for dem. Eller med andre ord, hvem der er de mest relevante mennesker at kommunikere med for din virksomhed.

Produkttilretning

Er der behov for at tilrette dine produkter, eller evt de services, der følger med produkterne, så dine kunder får endnu større lyst til at købe dem.

Markedsføringsindsats

Hvordan øger du din indsats på markedsføring og opnår større synergi mellem platformene, så du får flere kunder – også uden at du nødvendigvis skal bruge mange flere ressourcer.

Det kræver indsigt og overblik, uanset om du ønsker at løse opgaven med kundefokus selv eller i dialog med en samarbejdspartner. Når du øger dit kundefokus, vil du opdage, at flere kunder bliver opmærksomme på dig, fordi du kommunikerer mere direkte til dem og dermed øger du dit salg. Men du øger også din indtjening, fordi du vil opnå flere loyale kunder, som ikke kun køber mere hos dig, men også anbefaler dig i deres netværk.
Ved at segmentere sine potentielle kunder får man mere homogene grupper, som er lettere at kommunikere til, fordi der er flere fællestræk indenfor grupperne end når man kun arbejder med én samlet gruppe. Når man segmenterer sine kunder, er det nemlig ikke et spørgsmål om, at der kun er udvalgte kunder, man vil sælge til, men udelukkende et spørgsmål om, hvordan man kommunikerer til dem.
Ud fra de forskellige segmenter kan man identificere de forskellige kundebehov. De forskellige kundegrupper har formentlig forskellige behov. De er interessante at vide noget om, fordi det er dem, kunderne forsøger at finde løsninger på – eller mere præcist at købe produkter ind til. Og det er de kundebehov, du skal tale til.
Og så er vi klar til at kommunikere med kunderne. Vi kan fortælle dem, hvilke produkter der er rigtige til dem ud fra deres behov; vi kan fortælle dem det på de platforme (eller på de medier), de bruger og vi kan yde dem den service, vi ved, de har brug for i relation til produktet. Og ved hele tiden at være proaktiv i kommunikationen bliver kunderne også mere indstillede på at købe hos dig.
Modtag gratis information om, hvordan du skaber den virksomhed, du drømmer om
Har du haft nok fokus på dine kunder, da du udviklede dine produkter?

Kontakt mig og bliv klog på tilgangen til dine kunder

Kunderne siger

Man får en præcis analyse af forbrugere og kunder. Allerede efter to timer var jeg sparket i en anden retning end den, jeg umiddelbart havde besluttet. Jeg kan klart anbefale at kontakte Camilla, når man starter sin kommunikation op.
Ejner Sønniksen, MyProducts
Camilla hjalp mig med at få overblik og klarhed over processen. Jeg fandt frem til hvordan jeg skulle kommunikere med min målgruppe og jeg nåede de mål Camilla og jeg havde sat sammen. Derudover lærte jeg nogle super gode ting omkring SEO.
Charlotte Brag, Brag Coaching

Seneste blogindlæg

1012, 2016

Prisrytteriets endeligt

december 10th, 2016|0 Comments

Vi er kommet til en skillevej – dem, der (med hovedet under armen) sælger deres produkter med spar-budskaber og så dem, der forstår, at man ikke kan leve af en lavere og lavere

3011, 2016

Show me the money

november 30th, 2016|0 Comments

Alle jer, som har lavet tilbud til Black Friday og/eller Cyber Monday, nu må I have gjort regnskabet op - og vil I så vise mig, hvor pengene er? Og jeg mener ikke