Digital Strategi

En digital strategi i din virksomhed betyder, at du har dialog med dine kunder – proaktivt og reaktivt – på de digitale platforme, som kunderne anvender

Digital Strategi

Vi skriver hver dag på Facebook, hvad vi laver – det skal man da for at være synlig!

Styrk din målrettede kommunikation

Jeg hjælper dig og din virksomhed igang med jeres digital strategi eller videre fra jeres indledende steps. Jeg viser dig ind på sporet eller tilbage på sporet, så din digital startegi viser resultater, hvor den skal – med øget salg. Du får:

  • konkrete strategiplaner at handle på
  • metoder til at kommunikere på de forskellige platforme
  • værktøjer til at analysere den opnåede kundeadfærd og på den baggrund tilrette tiltagene

Eksempler på opgaver med Digital Strategi

Sociale Medier

Vi finder ud af, hvilke sociale medier det giver mening at være på for din virksomhed. Vi opretter profiler og definerer ordvalg, grafik og indhold på de forskellige platforme.

Digitale aktiviteter

Jeg hjælper dig med at sammensætte kampagner til at skabe kendskab til din virksomhed og rekruttere kunder, eller skabe indhold, så kunderne køber mere.

Indhold og tekst

Det sværeste ved sociale medier er at få skabt relevant indhold, fordi der er meget få om opgaven i virksomheden. Vi sammensætter en plan for, hvad der skal postes.

Digital strategi handler ikke om at være til stede på flest mulig digitale platforme. I stedet handler den digitale kommunikation om at være til stede på de digitale platforme eller online medier, som dine kunder anvender samt at udnytte synergien mellem de platforme og få dem til at spille sammen. Med andre ord skal man starte en fest, der udefra lyder så god, at dine venners venner får lyst til at stikke hovedet ind og være med.
Fidusen ved online medier er muligheden for dialog med dine venner (altså dine kunder). Men truslen er samtidig, at den dialog er nødt til at handle om noget, de interesserer sig for – ellers forsvinder de hurtigt igen. Derfor må du fylde indhold i dine online medier, der har relation til det, du tilbyder dine kunder og som samtidig er relevant for dem. Det er basalt set det, digital strategi handler om.
Og når indholdet er relevant for dine venner (kunder), så reagerer de på det – ved at like, dele eller kommentere overfor deres venner. Og hvis dine venners venner synes, indholdet er interessant, så begynder de også at læse med. Og så begynder dit indhold at spredes længere ud.
Og det er så her festen starter. Den bedste måde at få flere venner (kunder) på, er ved at starte en dialog om emner, der dækker din(e) målgruppe(r)s behov og som de derved engagerer sig i. Hele pointen med at starte festen er at vise dine produkter overfor kunderne, så de ved, hvor de skal henvende sig, når de får behovet.
Modtag gratis information om, hvordan du skaber den virksomhed, du drømmer om
Har du brug for hjælp til din Digital Strategi?

Kontakt mig og hør nærmere om, hvornår du får skabt en fest med digital strategi

Seneste blogindlæg

2006, 2017

Alle har behov for mit produkt

juni 20th, 2017|0 Comments

Hvis du tænker det, er det formentlig rigtigt, men det er ikke det samme, som at alle reelt køber. Og lad mig sige det med det samme - indlægget handler ikke om at fravælge nogen

1306, 2017

Får man kun kunder, når prisen er lav?

juni 13th, 2017|0 Comments

Det er, som om vi lever i et land, hvor vi tror, at man kun kan sælge sine varer, hvis prisen er lav, eller - endnu bedre - hvis der er et spar-budskab. Måske er