Jeg er optaget af formålet med virksomheden

– hvorfor eksisterer den og hvilken forskel gør den for sine kunder?

Hvad er InFrontRow?

I en verden, hvor kunderne googler og søger løsninger på deres behov på internettet og i deres netværk, før de køber – måske i en butik og måske på internettet – må fokus for en virksomhed skifte fra at optimere interne processer til at skabe relationer med kunderne. Det betyder, at virksomhederne i stigende grad må gøre sig efterspurgte for at sikre salget. Og de er efterspurgte, når de gør en forskel for nogen. Det er også der, de for alvor er differentierede fra deres konkurrenter.

InFrontRow er startet, fordi jeg gerne vil gøre en forskel for måden, man driver virksomhed på idag. Fordi jeg tror på, at når man er bevidst om formålet med virksomhedens eksistens, så driver man ikke alene en mere profitabel virksomhed, så driver man også en mere innovativ og værdiskabende virksomhed.

Det betyder også, at man kan rekruttere medarbejdere, som er lige så passionerede for det formål, som man selv er. Mennesker, som både kaster deres faglige og personlige kompetencer ind i arbejdet, er sjovere at arbejde sammen med. De skaber i sig selv bedre værdi.

Jeg vil være “the go to guy”, når virksomhedsledere ønsker inspiration til at formulere selve virksomhedens eksistensgrundlag og når de ønsker hjælp til at fjerne sig fra den rene profitorienterede måde at drive virksomhed på.

Eller sagt med andre ord, når de ønsker at beskrive formålet for den virksomhed for hvilken resultatet meget gerne skal være, at de skaber endnu bedre værdi, end de gør i dag.

Jeg elsker at arbejde sammen med engagerede og ambitiøse mennesker, der arbejder med et formål. Jeg har opdaget, at I alle livets relationer er det sådan, at når man er sammen om en formål, så bliver resultatet meget bedre.

Og egentlig er det ret banalt, for forskere (blandt andre Herzberg) for mange år siden opdagede, at lønnen kun i en kort periode er motiverende for ens arbejde. Der skal være noget mere. Og for mig kan det da lige så godt være noget, som er sjovt for alle – også virksomheden.

Vi er alle født med et unikt fingeraftryk og det betyder, at vi alle er forskellige og det er meningen, at den forskellighed skal sætte sit præg i verden – eller at vi med det fingeraftryk gør en forskel for nogen.

Undersøgelser viser, at det vigtigste spørgsmål, når vi dør, er, “vil jeg blive savnet?”. Og det vil man, hvis man har sat sit præg i verden med det fingeraftryk, man har. Jo mere, man tør at bruge det fingeraftryk, jo større sætter man sit præg og jo mere bliver man savnet. Og hvis man ikke har gjort en forskel for nogen, så bliver man ikke savnet.

På samme måde når man driver virksomhed. Hvis man gør en forskel for nogen, så har man en eksistensberettigelse – og dermed adgangen til at tjene penge.

Og det skal være mit fingeraftryk på verden. At jeg bidrog til, at flere virksomheder bliver formåls-drevne med større innovation og bedre værdi til følge. Og det giver gladere mennesker og dermed samfundsborgere.

Min teoretiske baggrund er 2 uddannelser fra Handelshøjskolen som cand.merc. i afsætning og HD i strategi og ledelse. Endvidere har jeg en uddannelse i online marketing, samt en i Transmedia Storytelling fra London College of Communication.

Min praktiske baggrund stammer fra jobs med ansvaret for brands indenfor både længerevarende forbrugsgoder og fast moving consumer goods. Det lærte mig udover projektledelse, betingelserne som mindre brand leverandør til stærke detailhandelskæder og udfordringerne ved samarbejdet om et brand på tværs af landegrænser og med forskellige reklamebureauer. Samt ikke mindst lanceringen af et produkt internt i ens egen organisation og ud mod kunder og forbrugere og hvad det kræver for at lykkes. Endvidere har jeg som kategorichef i en detailhandel en solid indsigt i, hvad der kræves for at være en attraktiv leverandør og hvordan man sikres “en plads på hylderne”.

Mine kæpheste – altså de sjove

Ingen køber noget...

...de ikke har behov for, medmindre vi propper det ned i halsen på dem

Parameteren hedder pris

og er den kedeligste i hele verden at arbejde med. Hvorfor?

Fordi vi ved, at den spiral kun går ned – og den tager indtjeningen med

Alle googler deres behov

Det betyder, at de ikke nødvendigvis googler dit brand eller dine produkter

hvad betyder det for dig

Du skal vise dine kunder, hvad du kan hjælpe dem med…eller endnu bedre, hvordan du imødekommer deres behov…ELLER BEDRE ENDNU, HVAD DE FÅR UD AF AT KØBE DIT PRODUKT

Det er svært at få fat

Ja, der er mange konkurrenter, men er din markedsføring målrettet?

ELLER MANGLER DU DIFFERENTIERING?

Hvad gør du helt konkret for, at dine kunder skal se dine produkter, forstå dem og købe? Er der sammenhæng i budskabet på dine forskellige platforme?

Overblik

“Du har hjulpet mig med at skære ind til benet, så jeg ved, hvad jeg skal fokusere på. Hvor jeg skal bruge mine kræfter og ikke “flakker” unødigt rundt i, hvad jeg skal lave. Nu ved jeg, hvilke opgaver der ligger – og jeg ved sørme også, hvordan jeg skal løse dem! Og hvad jeg skal promovere på hvilke platforme.”

Simplificering

“Fordi jeg nu har få overblik, ved jeg, hvor jeg skal holde fokus. Det er nemt og overskueligt og jeg får frigjort en masse tid og overskud til de ting, jeg synes, er sjove.”

Bettina Skindstad, Skindstad Design

Seneste blogindlæg

  • Disruptet

At blive disruptet sker hele tiden – vi (andre) opdager det bare ikke!

august 4th, 2017|0 Comments

At blive disruptet sker hele tiden - vi (andre) opdager det bare ikke ”Hvorfor bruger du aldrig den

Formålet med virksomheden i “den nye verden”

juli 27th, 2017|0 Comments

Formålet med virksomheden i "den nye verden" …hvor tendenser som mangel på kvalificeret arbejdskraft og øget innovation spiller

  • Kundebehov

Vælger dine kunder dig…

juli 14th, 2017|0 Comments

Vælger dine kunder dig... ...eller sælger du til dem? Lille forskel i ord, men stor forskel i betydningen for

  • Strategiudvikling

Strategiudvikling for levedygtige virksomheder

juli 7th, 2017|0 Comments

Strategiudvikling for levedygtige virksomheder Hvor fokuserer du din virksomheds strategiudvikling, så du skaber en levedygtig virksomhed? En virksomhed, hvis resultat

Eksistensberettigelse

juni 27th, 2017|0 Comments

Hvad er din virksomheds eksistensberettigelse i fremtiden...eller sagt med andre ord, hvad gør din virksomhed levedygtig? Ikke bare de næste

  • Marketing og salg

Alle har behov for mit produkt

juni 20th, 2017|0 Comments

Hvis du tænker det, er det formentlig rigtigt, men det er ikke det samme, som at alle reelt køber. Og

Dialog

Skarp på din position?

Gratis information om at skabe en tydelig profil?